Foto: www.businessnewsdaily.com |
Exista tot timpul ceva care te deranjeaza si nu te lasa sa lucrezi la capacitate maxima?
E timpul sa iei atitudine!
Traducatorii sau cei care pur si simplu au o afacere si aleg sa lucreze de acasa trebuie sa stie ca exista cateva lucruri importante de care ar fi bine sa tina cont pentru a fi mai productivi dar si pentru o mai buna organizare.
A lucra de acasa este un lucru pe care multi si-l doresc fie din cauza sefilor toxici, fie pentru ca isi doresc sa petreaca mai mult timp cu familia ori fiindca vor sa isi faca singuri programul. Oricare ar fi motivul, daca vrei sa lucrezi de acasa dar in acelasi timp sa nu-ti fie afectata productivitatea, trebuie sa tii cont de cateva sfaturi:
1. Defineste spatiul in care lucrezi.
Amenajeaza-ti o camera speciala pentru lucru, nu lucra pe unde apuci pentru ca intr-adevar conteaza. Acest lucru te face sa-ti schimbi gandul de la "Sunt la job" la "Sunt acasa".
Amenajeaza-ti o camera speciala pentru lucru, nu lucra pe unde apuci pentru ca intr-adevar conteaza. Acest lucru te face sa-ti schimbi gandul de la "Sunt la job" la "Sunt acasa".
2. Stabileste-ti un program si incearca sa il respecti.
In fiecare seara fa-ti o lista cu lucrurile pe care le ai de facut in ziua urmatoare. Noteaza-le pe fiecare in ordinea urgentelor, cu liniuta. Nu te abate de la ele! Dupa ce le-ai terminat, bifeaza-le. La sfarsitul zilei vei avea un sentiment de multumire vazand ca ai realizat tot ce ti-ai propus.
3. Instaleaza-te pe un scaun bun.
Este foarte important sa stai asezat intr-un scaun confortabil, asta daca nu esti pe fotoliu cu un laptop ori pe canapea.
Scaunul pe care il alegi poate dauna mult sanatatii tale asa cum am explicat si AICI, asa ca mare atentie la ce scaun iti cumperi fiindca va trebui sa stai pe el mult timp.
4. Pozitioneaza-ti biroul spre un spatiu deschis.
Pozitioneaza-ti biroul spre un spatiu deschis. Doar nu vrei ca de fiecare data cand ridici privirea sa te lovesti de un perete? Daca ai in fata casei tale un parc sau o gradina, ar fi bine sa te muti in acea parte a casei.
5. Opreste notificarile, televizorul sau orice altceva ti-ar putea distrage atentia.
Inchide Facebook-ul, Whatsapp-ul, Twitter-ul, Messenger-ul etc. Stiu ca-ti place sa fii la curent cu toate noutatile, sa admiri pozele prietenilor si cunoscutilor care nu au lucrat cu tine in weekend dar, daca erai la birou seful nu-ti permitea sa tii toate astea deschise, nu?
Mai stiu si ca-ti place sa mai tragi cu urechea la TV dar, n-ai ce-i face, te incurca, te distrage, iti scade randamentul!
Din propria experienta: nu de multe ori am tinut messenger-ul deschis si cand ma aflam in mijlocul unei fraze cat o juma' de pagina ma trezeam cu un buzz!!! care ma facea sa-mi pierd ideea si trebuia s-o iau de la inceput.
Chiar daca afisezi semnul acela de "busy", daca cineva vrea sa te intrebe ceva, sa te anunte ca s-a mai intamplat nu stiu ce, crede-ma ca va ignora total orice "busy" sau "not available" sau cum mai vrei tu sa-i spui.
Asadar, inchide-le! Ori muncim ori nu mai muncim!?
In fiecare seara fa-ti o lista cu lucrurile pe care le ai de facut in ziua urmatoare. Noteaza-le pe fiecare in ordinea urgentelor, cu liniuta. Nu te abate de la ele! Dupa ce le-ai terminat, bifeaza-le. La sfarsitul zilei vei avea un sentiment de multumire vazand ca ai realizat tot ce ti-ai propus.
Foto: sites.duke.edu |
3. Instaleaza-te pe un scaun bun.
Este foarte important sa stai asezat intr-un scaun confortabil, asta daca nu esti pe fotoliu cu un laptop ori pe canapea.
Scaunul pe care il alegi poate dauna mult sanatatii tale asa cum am explicat si AICI, asa ca mare atentie la ce scaun iti cumperi fiindca va trebui sa stai pe el mult timp.
4. Pozitioneaza-ti biroul spre un spatiu deschis.
Pozitioneaza-ti biroul spre un spatiu deschis. Doar nu vrei ca de fiecare data cand ridici privirea sa te lovesti de un perete? Daca ai in fata casei tale un parc sau o gradina, ar fi bine sa te muti in acea parte a casei.
5. Opreste notificarile, televizorul sau orice altceva ti-ar putea distrage atentia.
Inchide Facebook-ul, Whatsapp-ul, Twitter-ul, Messenger-ul etc. Stiu ca-ti place sa fii la curent cu toate noutatile, sa admiri pozele prietenilor si cunoscutilor care nu au lucrat cu tine in weekend dar, daca erai la birou seful nu-ti permitea sa tii toate astea deschise, nu?
Mai stiu si ca-ti place sa mai tragi cu urechea la TV dar, n-ai ce-i face, te incurca, te distrage, iti scade randamentul!
Din propria experienta: nu de multe ori am tinut messenger-ul deschis si cand ma aflam in mijlocul unei fraze cat o juma' de pagina ma trezeam cu un buzz!!! care ma facea sa-mi pierd ideea si trebuia s-o iau de la inceput.
Chiar daca afisezi semnul acela de "busy", daca cineva vrea sa te intrebe ceva, sa te anunte ca s-a mai intamplat nu stiu ce, crede-ma ca va ignora total orice "busy" sau "not available" sau cum mai vrei tu sa-i spui.
Asadar, inchide-le! Ori muncim ori nu mai muncim!?
6. Nu raspunde la telefon decat daca este absolut necesar.
Stiu ca ai abonament nelimitat in retea dar il poti folosi in weekend sau dupa ce termini, nu? Iar mama, tata, sora, fratele sau vecina de vizavi care te invita sa treci pe la ea la o cafea caci s-a plictisit de moarte mai poate astepta! Inchide-l daca nu astepti vreun apel important in ziua respectiva!
Stiu ca ai abonament nelimitat in retea dar il poti folosi in weekend sau dupa ce termini, nu? Iar mama, tata, sora, fratele sau vecina de vizavi care te invita sa treci pe la ea la o cafea caci s-a plictisit de moarte mai poate astepta! Inchide-l daca nu astepti vreun apel important in ziua respectiva!
7. Nu ramane in pijamale!
Fa un dus, ia micul dejun si imbraca-te frumos, asa ca la birou! Nu se stie niciodata cand trebuie sa pleci pe la vreun notar pe la ora 14.00 sau sa te intalnesti cu un client sa iei niste documente....Doar n-o sa iesi in pijamale, nu? :))
8. Inchide usa camerei unde lucrezi.
Daca lasi usa deschisa la camera amenajata pe post de birou vei avea senzatia ca nu prea ai chef de lucru si nici nu trebuie sa lucrezi. Ba mai intra copiii sa ceara ajutor pentru ceva, ba sotul nu stie unde este nu stiu ce...tot timpul va fi ceva care sa te distraga de la ce ai de facut.
Imi spunea cineva ca a luat de la un hotel la care a fost cazat un agatator de usa pe care scrie "DO NOT DISTURB" si il agata de manerul usii in fiecare dimineata cand se apuca de lucru. E un pas important, insa si cei din casa trebuie sa stie ca nu au voie sa intre la tine in birou daca vad acel semn.
9. Pastreaza-ti biroul ordonat.
Daca lasi usa deschisa la camera amenajata pe post de birou vei avea senzatia ca nu prea ai chef de lucru si nici nu trebuie sa lucrezi. Ba mai intra copiii sa ceara ajutor pentru ceva, ba sotul nu stie unde este nu stiu ce...tot timpul va fi ceva care sa te distraga de la ce ai de facut.
Imi spunea cineva ca a luat de la un hotel la care a fost cazat un agatator de usa pe care scrie "DO NOT DISTURB" si il agata de manerul usii in fiecare dimineata cand se apuca de lucru. E un pas important, insa si cei din casa trebuie sa stie ca nu au voie sa intre la tine in birou daca vad acel semn.
9. Pastreaza-ti biroul ordonat.
Un spatiu de lucru ordonat te ajuta sa ai si mintea ordonata si astfel ziua ta va fi mai productiva. Nu ingramadi la tine pe birou cani de cafea, pahare cu suc, stampile, foi, pixuri, agende, dictionare etc..... Sigur iti vor crea o senzatie de nervi!
Ordoneaza-ti dosarele in niste rafturi montate deasupra biroului, eventual in bibliorafturi etichetate cu ce contine fiecare. Asa vei sti de unde sa iei mapa cu ce ai nevoie fara sa trebuiasca sa cotrobai prin toate hartoagele adunate de-a lungul timpului.
Foto: www.houzz.com |
Mie spre exemplu imi place sa-mi eliberez biroul seara, dupa ce termin tot ce am de facut, de toate "chestiile" care nu prea au ce cauta acolo si sa pun la loc totul fiindca a doua zi nu vreau sa incep lucrul in dezordine. Mi-as pierde timpul in loc sa fac ce mi-am propus.
10. Nu evita sa te apuci de lucru! Nu mai amana!
Daca ai o zi grea (te-ai trezit cu o migrena, esti racit, nu ai chef etc.), nu incerca sa gasesti tot felul de motive pentru a evita sa te apuci de lucru! Antreneaza-te sa lucrezi indiferent de cum te simti.
Foto: truecodeofthewest.blogspot.com |
Asa cum probabil ti-ai dat seama pana acum, rezultatul muncii noastre, adica traducerile, nu sunt niste chestii asa... in vant. Noi nu oferim clientilor vise, promisiuni de excursii frumoase care se transforma in cosmaruri cand ajungi la destinatie sau ca vor slabi 15 de kilograme intr-o luna. Traducerile noastre sunt produse finite, concrete, acte pe care clientii nostri le depun la autoritatile statului, la licitatii sau pe unde mai vrei tu! Asadar, trebuie sa ne respectam termenele de predare si cuvantul dat.
Insa, daca nu mai poti si nu mai poti, e momentul sa te opresti. Ia o pauza de o jumatate de ora, fa-ti o cafea sau un ceai. Iesi afara si mergi 30 de minute pe jos sau da o tura de parc. Asa mai scapi si de calorii :)
11. Fa-ti o lista cu obiectivele personale si profesionale.
Fa-ti o lista cu obiectivele personale si profesionale. Scrie-le cu majuscule si pune lista undeva aproape de tine astfel incat, atunci cand simti ca iti pierzi timpul sau ca nu il folosesti la maximum, opreste-te cateva clipe, citeste si gandeste-te la obiectivele tale. Cum vrei sa le atingi daca tu pierzi timpul?
Ideal ar fi ca obiectivele tale sa nu fie unele generale si pe termen lung, ci specifice si pe termen scurt-mediu. Cu cat vor avea un termen de indeplinire mai indepartat, cu atat vei fi mai tentat sa mai tragi putin de timp pana sa te urnesti din nou la lucru.
Fa-ti o lista cu obiectivele personale si profesionale. Scrie-le cu majuscule si pune lista undeva aproape de tine astfel incat, atunci cand simti ca iti pierzi timpul sau ca nu il folosesti la maximum, opreste-te cateva clipe, citeste si gandeste-te la obiectivele tale. Cum vrei sa le atingi daca tu pierzi timpul?
Ideal ar fi ca obiectivele tale sa nu fie unele generale si pe termen lung, ci specifice si pe termen scurt-mediu. Cu cat vor avea un termen de indeplinire mai indepartat, cu atat vei fi mai tentat sa mai tragi putin de timp pana sa te urnesti din nou la lucru.
12. Pastreaza un carnetel sau o agenda la indemana.
Pastreaza un carnetel sau o agenda la indemana pentru a-ti nota toate ideile care iti trec prin minte (planuri de viitor, idei de afaceri, idei pentru proiecte, vreo idee de promovare, orice!) sau lucrurile pe care trebuie sa le faci, pe termen mediu-lung, astfel incat sa nu-ti scape nimic.
Ideile stralucite iti vin cand nici nu te astepti. Si nu ai vrea sa-ti scape ceva doar fiindca nu ai avut ceva pe care sa scrii, nu?
Citeste-le o data sau de doua ori pe saptamana pentru a-ti aminti de lucrurile pe care ai putea sa le faci.
13. Ia o pauza!
Nu sta inchis in camera tot timpul! Bea o cafea, fumeaza o tigara, priveste parcul din fata casei etc. Pentru fiecare ora de munca, ia-ti o pauza de 10 minute in care sa-ti "oxigenezi mintea". Poate iti vine in minte si cuvantul pe care l-ai tot cautat :)
Pastreaza un carnetel sau o agenda la indemana pentru a-ti nota toate ideile care iti trec prin minte (planuri de viitor, idei de afaceri, idei pentru proiecte, vreo idee de promovare, orice!) sau lucrurile pe care trebuie sa le faci, pe termen mediu-lung, astfel incat sa nu-ti scape nimic.
Ideile stralucite iti vin cand nici nu te astepti. Si nu ai vrea sa-ti scape ceva doar fiindca nu ai avut ceva pe care sa scrii, nu?
Citeste-le o data sau de doua ori pe saptamana pentru a-ti aminti de lucrurile pe care ai putea sa le faci.
13. Ia o pauza!
Nu sta inchis in camera tot timpul! Bea o cafea, fumeaza o tigara, priveste parcul din fata casei etc. Pentru fiecare ora de munca, ia-ti o pauza de 10 minute in care sa-ti "oxigenezi mintea". Poate iti vine in minte si cuvantul pe care l-ai tot cautat :)
14. Nu te mai intoarce sa lucrezi dupa ce ai terminat.
Daca ai o idee minunata, noteaz-o in carnetelul tau.
Daca ai o idee minunata, noteaz-o in carnetelul tau.
15. Daca poti sa lucrezi asa, asculta muzica.
Ai grija insa ce tip muzica asculti cand lucrezi deoarece iti poate influenta starea de spirit.
Ai grija insa ce tip muzica asculti cand lucrezi deoarece iti poate influenta starea de spirit.
16. Nu lasa munca sa-ti acapareze viata.
Nu munci pana noaptea tarziu sau altfel spus, don't be a 7 - 11! Stabileste un program cand sa incepi lucrul si cand sa termini si mai ales, respecta-l! Trebuie sa stii cand sa te opresti.
Toti vrem sa castigam cat mai multi bani (zici ca-i lupta secolului) fiindca fiecare avem cheltuieli mai mari sau mai mici, rate la casa, copii la scoala. Insa avem nevoie si de odihna.
Sfat: fa astfel incat sa nu mai lucrezi si in weekend. Aloca-ti un numar de 8-9-10 ore pe zi in cursul saptamanii astfel incat sa acoperi si orele pe care ar trebui sa le lucrezi sambata si duminica.
Profita si stai in weekend cu familia, cu prietenii, iesi la un film, mergi la un teatru. Fiecare avem activitatile noastre preferate. In acest mod, vei reveni luni cu forte proaspete si mult mai odihnit.
Nu munci pana noaptea tarziu sau altfel spus, don't be a 7 - 11! Stabileste un program cand sa incepi lucrul si cand sa termini si mai ales, respecta-l! Trebuie sa stii cand sa te opresti.
Toti vrem sa castigam cat mai multi bani (zici ca-i lupta secolului) fiindca fiecare avem cheltuieli mai mari sau mai mici, rate la casa, copii la scoala. Insa avem nevoie si de odihna.
Sfat: fa astfel incat sa nu mai lucrezi si in weekend. Aloca-ti un numar de 8-9-10 ore pe zi in cursul saptamanii astfel incat sa acoperi si orele pe care ar trebui sa le lucrezi sambata si duminica.
Profita si stai in weekend cu familia, cu prietenii, iesi la un film, mergi la un teatru. Fiecare avem activitatile noastre preferate. In acest mod, vei reveni luni cu forte proaspete si mult mai odihnit.
17. Ia-ti un concediu in fiecare an!
http://www.todoestaenelcoco.com
Adaptat de pe: http://www.pfa.ro