miercuri, 9 ianuarie 2013

Datorita vs. Din cauza - Tu le folosesti corect?



1. DIN CAUZA - este o locutiune preprozitionala care se utilizeaza in propozitii/fraze negative. Este sinonima cu: din pricina.

Ex: Am pierdut acel loc de munca din cauza indolentei.

      Nu am ajuns la timp din cauza ca am pierdut autobuzul.

2. DATORITĂ: este o prepozitie folosita in propozitii/fraze pozitive. Este sinonima cu: gratie, multumita.

Ex: Am promovat examenul de licenta datorita muncii mele.

      Datorita tie am terminat rapoartele la timp.

Cum verificam daca le-am utilizat corect?

Pentru a ne asigura ca le folosim corect, cea mai simpla si sigura metoda este sa inlocuim in propozitia cu pricina prepozitia "datorita" cu sinonimele ei "multumita" sau "gratie".


Aboneaza-te la newsletter! Vei primi direct pe e-mail ultimele noutati din domeniul traducerilor. Iar daca ti-a placut postarea, da-i share pe reteaua ta socializare preferata alegand din pictogramele de mai jos.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...