duminică, 15 aprilie 2018

6 metode gratuite de promovare pentru traducatori

O dificultate majora cu care se confrunta traducatorii aflati la inceput de drum este lipsa clientilor care sa le genereze venituri.

Sper ca nu ti-a trecut prin minte ca daca esti in posesia autorizatiei de traducator esti "centrul Universului" si vor incepe clientii sa stea in coada la tine la usa fara ca tu sa depui cel mai mic efort… Daca asta credeai, esti intr-o mare eroare (cum spunea cineva…)! Constientizeaza faptul ca sunt alti traducatori cu state vechi in domeniu care sunt deja cunoscuti si care au un portofoliu considerabil datorita calitatii serviciilor oferite si profesionalismului lor. Tu esti la inceput de drum!

Steuart Henderson Britt spunea: “Doing business without advertising is like winking at a girl in the dark. You know what you are doing but nobody else does.” In traducere libera, “Sa faci afaceri fără publicitate este ca şi cum i-ai face cu ochiul unei fete pe întuneric. Tu ştii ce faci dar nimeni altcineva nu stie.”

Pentru ca lumea sa afle despre tine ca traducator, despre mica ta afacere si despre serviciile pe care le oferi trebuie sa te promovezi, adica sa-ti faci putina publicitate in mediile in care consideri ca se regasesc clientii tai.

Stiu, este greu sa gasesti clienti in acest domeniu, mai ales cand mergi prin oras si vezi la tot pasul cate un banner cu “traduceri autorizate si legalizate”. Ba mai mult, la o simpla cautare pe Google apar o sumedenie de traducatori autorizati sau nu ori birouri de traduceri autorizate si legalizate gata sa preia in orice moment comenzile clientilor.

Stiu, suntem multi, dar nu toti sunt traducatori buni si nu toti sunt profesionisti. Vei reusi, nu-ti fie teama!

Intrucat si eu sunt (un fel de) P.F.A., astazi iti voi prezenta 6 metode gratuite de promovare doar pentru traducatorii care au aceasta forma de organizare.

1. Publica anunturi pe Internet

Nu trebuie sa umpli Internetul cu anunturile tale plecand de la premisa ca, cu cat te afli pe mai multe site-uri cu atat sansele sa primesti comenzi sunt mai mari. Foloseste-ti timpul cu cap! 

Scrie un anunt in Word referitor la serviciile oferite. Foloseste acest text pe toate site-urile de anunturi unde vei dori sa publici informatii despre mica ta afacere.

La o simpla cautare pe Google pentru “traducator autorizat limba spaniola” de exemplu, vei vedea ca-ti apar foarte multe anunturi cu site-uri care isi fac publicitate platita (nu e si cazul tau, aici vorbim despre publicitate gratuita) dar daca vei merge putin mai departe vei vedea ca apar si site-urile cu anunturi gratuite.

Cel mai folosit site pe care traducatorii il folosesc pentru a-si face publicitate este: https://www.traducatoriautorizati.ro/ .

De asemenea, iti poti publica un anunt pe urmatoarele site-uri: www.olx.rowww.publi24.ro si www.lajumate.ro.

2. Fa-ti o pagina de Facebook

Pagina de Facebook, nu profil! Nu sta pe Facebook doar ca sa admiri pozele prietenilor sau ca sa-ti pierzi vremea! 

Creeaza-ti o pagina pe care s-o intitulezi spre exemplu: “Elena Stanescu Traducator autorizat spaniola” – folosesc numele meu drept exemplu. Fa-o sa arate frumos, profesionist. Daca nu te pricepi prea tare, uite aici un link in care ti se explica pas cu pas: 


Sau daca vrei, poti arunca o privire pe paginile concurentilor tai. Doar asa, pentru inspiratie…

3. Inscrie-te pe LinkedIn!

Era o vorba mai demult: daca nu ai profil pe Facebook, nu existi!

Ei bine, in traduceri putem aplica regula de mai sus referindu-ne la LinkedIn. Asadar, daca vrei sa intri in liga celor mari, adica daca vrei sa existi in lumea traducerilor, obligatoriu trebuie sa ai profil pe LinkedIn.

Daca nu ai nici cea mai mica idee cum sa faci asta, iata un link unde se explica pas cu pas cum sa faci un profil de LinkedIn sa arate profesionist:


4. Word-of-mouth marketing

Probabil ca inca nu ai auzit de acest concept. Insa crede-ma, este cea mai eficienta metoda de promovare si cea mai sigura!

De foarte multe ori, cand avem nevoie de ceva – un serviciu, un magazin de incaltaminte, un hotel etc. – primul gand este sa intrebam un prieten, fratele, sora, cunostintele in general. Si, de cele mai multe ori, preferam sa alegem recomandarile facute de cunoscuti decat sa pierdem timpul cautand prin multitudinea de oferte.

Cum s-ar numi asta in domeniul traducerilor? “Publicitate prin viu grai”. Cum se face? Clientii multumiti, carora le oferi calitate si observa ca esti atent/ă la nevoile lor iti vor aduce prin recomandare alti clienti care vor dori sa-ti contracteze serviciile de traduceri sau interpretariat.

In concluzie, ai grija de clientii tai iar acestia iti vor trimite alti clienti!

5. Roaga-ti prietenii sa te recomande persoanelor interesate

Stii vorba aia: prietenul la nevoie se cunoaste. Ei bine, este tot un fel de Word-of-mouth marketing, doar ca prietenii nu sunt neaparat fosti sau actuali clienti de traduceri.

Prietenii tai au la randul lor alti prieteni si tot asa. Poate prietenii prietenilor tai au nevoie de traduceri sau interpretariat. Daca stii ca oferi servicii de calitate si oferta ta este buna, roaga-i sa te recomande. Este suficient sa aiba numarul tau de telefon pe care sa-l transmita mai departe. 

6. Fa-ti un blog de traduceri si fii activ

Vorbesc bineinteles despre un blog gratuit, asa cum este si al meu. Te vei intreba la ce te ajuta? Pai… te ajuta chiar foarte mult. Este cartea ta de vizita virtuala. Il poti face sa arate exact ca o pagina web, cu informatii despre tine, despre serviciile pe care le oferi, tarifele practicate etc.

Cele mai utilizate 2 platforme pe care iti poti face un blog gratuit sunt: Blogger.com sau WordPress.com

Daca nu te descurci prea bine iti las doua link-uri mai jos care te vor lumina.



Desigur, daca ti se pare mai practic, poti folosi tutorialele de pe www.youtube.com pentru a-ti crea blogul.

Daca insa nu vrei sa ai batai de cap, roaga un prieten care lucreaza in domeniul IT sa-ti dea o mana de ajutor.

Cand incepi sa scrii continut pe blog, nu uita sa scrii corect gramatical si sa folosesti un ton prietenos.

Spor la tradus! 

Te invit sa ma urmaresti in continuare atat pe blog cat si pe Facebook pentru ca urmeaza postari interesante privind activitatea de traducator: cum sa te promovezi gratuit pe internet, cum sa-ti gasesti clienti, cu ce clienti sa nu lucrezi etc.


Aboneaza-te la newsletter! Vei primi direct pe e-mail ultimele noutati din domeniul traducerilor. Iar daca ti-a placut postarea, da-i share pe reteaua ta socializare preferata alegand din pictogramele de mai jos.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...