joi, 18 februarie 2016

Orice s-ar zice, romanii sunt un popor harnic!

Ultimele statistici europene au aratat ca romanii sunt cei mai harnici europeni. Fie ca lucreaza in Romania fie ca s-au stabilit in alta tara, romanii si-au dovedit de-a lungul timpului aceasta calitate.
Ce te faci insa cand unii vor sa-ti dovedeasca cu tot dinadinsul ca sunt harnici peste medie?

Am auzit multi colegi traducatori  vaitandu-se de vecinii care ii trezesc cu noaptea in cap cu vreo bormasina in perete dupa ce lucrasera saracii pana la 2-3 dimineata. Sau de vecinii incomozi care se cearta cu sotia/sotul de dimineata pana seara si trantesc lucrurile de prin casa ori de vecinii tineri care pe la 10 seara se trezesc ca ar vrea sa asculte ceva muzica data "putin" la maximum.

Mie nu are cum sa se intample! mi-am zis eu. Doar stau intr-un bloc cu pensionari iar ei sunt linistiti. 

Asta pana cand, acum vreo 4 luni, au plecat la casa de la tara vecinii pensionari de langa noi si au inchiriat garsoniera unor tinerei carora, ce sa vezi, le place muzica house. Si nu oricum, ci in fiecare zi, cu basul dat la maximum. Ok... Nu sunt nici nebuna, nici paranoica. Nu zice nimeni ca nu trebuie sa ascultati muzica. Dar in limita bunului-simt, nu in fiecare zi si nu de la 7 dimineata ca sa ne dati trezirea.

Vedeti voi, mai sunt locatari care lucreaza de acasa, nu toata lumea merge la serviciu la ora 08:00 si vine acasa la 16:30... Si daca locuim intr-o comunitate si nu intr-o pestera ori in padure, ar trebui sa ii tratam cu respect pe cei din jur si sa avem si asa-numitul "bun-simt". Dar stau si ma gandesc: care bun-simt, al meu sau al lor? In fine, am rezolvat aceasta problema rapid discutand cu proprietarii. Acum lucrez linistita. :)

Altii care te mai scot din minti sunt cei care s-au ghidat intotdeauna dupa proverbul: "Cine se scoala de dimineata, departe ajunge". Desi ar avea tot timpul din lume sa-si schimbe tevile la baie, sa-si puna alt tablou in sufragerie ori sa-si monteze televizorul la bucatarie, prefera sa o faca dimineata pe la 7, cel mult 07:30. Si atunci se apuca harnicul vecin si "infige" bormasina in perete de mai mai sa sari din pat cand ti-era lumea mai draga si somnul mai dulce. Da, stiu, pare o imagine dintr-o comedie dar chiar se intampla. Caci, deh, suntem cei mai harnici si ne place s-o aratam intregului bloc! Inclusiv celor din blocul de vis-a-vis.

Asteapta, domnule, sa se faca ora 09:00 macar, sa-si bea si lumea cafeaua, sa se dezmeticeasca!

Nu ai vecini din atat de harnici pe langa tine? Nu-i nimic, iti dau eu niste muncitori si mai harnici! Mai harnici decat noi traducatorii care cica am lucra de acasa si am avea productivitate maxima. Presupunand ca "am avea nevoie de liniste pentru desfasurarea activitatii intelectuale in bune conditii."

Asa se face ca de aproximativ o luna de zile, muncitorii care lucreaza la mine in bloc la renovarea unei garsoniere, ne dau  "portia de bormasina" in fiecare zi. Atat de rau m-au stresat intr-o zi cand culmea, mai avea si niste traduceri destul de urgente de facut, incat i-am cronometrat sa vad cat dureaza repriza de bormasina. Asa am realizat ca pauza la ei dureaza doar 2 ore dupa-amiaza, respectand cica legea. :)))  Atat de "bine" ma obisnuisem cu zgomotul ca nici nu mai realizam cate ore pe zi mergea. De vreo saptamana au terminat cu bormasina si s-au apucat de dat cu ciocanul sau cu ceva asemanator, semn ca s-au apucat de ceva finisari.

Le doresc "spor la treaba" si cat mai "multi" clienti!

Aboneaza-te la newsletter! Vei primi direct pe e-mail ultimele noutati din domeniul traducerilor. Iar daca ti-a placut postarea, da-i share pe reteaua ta socializare preferata alegand din pictogramele de mai jos.

Sursa foto
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...