luni, 11 noiembrie 2013

Document obligatoriu pentru inmatricularea masinilor cumparate din UE

Foto: www.puterea.ro
Persoanele fizice care cumpara autoturisme cu motoare mari din UE si vor sa le inmatriculeze in Romania trebuie sa prezinte un nou tip de document la serviciul de inmatriculari pentru ca autoturismul sa primeasca numere romanesti. 

De la 1 septembrie 2013 sase categorii de bunuri sunt taxate suplimentar, ele fiind introduse in categoria produselor accizabile. Printre ele se numara si autoturismele de teren, achizitionate din spatiul comunitar, noi sau rulate, a caror capacitate cilindrica este mai mare sau egala cu 3000 cm3, acciza pentru ele fiind de 1 euro/cm3.

In aceste conditii, persoanele fizice care vor sa inmatriculeze in Romania aceste autoturisme trebuie sa plateasca mai intai la Fisc accizele aferente si apoi sa prezinte la serviciul de inmatriculari un certificat care sa ateste achitarea acestor taxe. Procedura de obtinere a certificatului, precum si modelul documentului au fost aprobate de Fisc, institutia care elibereaza contribuabililor documentul, prin Ordinul ANAF nr. 3361/2013, publicat in Monitorul Oficial nr. 663 din 29 octombrie 2013.

Potrivit actului normativ, certificatul de atestare a platii accizelor se utilizeaza de contribuabilii persoane fizice pentru a efectua prima inmatriculare in Romania a autoturismelor si autoturismelor de teren noi sau rulate, achizitionate intracomunitar, a caror capacitate cilindrica este mai mare sau egala cu 3000 cm3. Documentul trebuie prezentat la Serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor.

Certificatul se obtine la solicitarea contribuabilului

Certificatul care atesta ca un contribuabil a achitat accizele impuse de legislatia fiscala se elibereaza de Fisc. Pentru a-l obtine, persoana fizica trebuie sa depuna la administratia financiara la care isi are domiciliul fiscal o cerere de eliberare a certificatului (si modelul acestui document este aprobat tot prin Ordinul Ordinul ANAF nr. 3361/2013).

Cererea poate fi depusa personal de contribuabilul solicitant, dar si printr-un imputernicit.

”La cerere contribuabilul va atasa in mod obligatoriu si o copie a documentelor din care rezulta ca suma a fost platita la bugetul de stat”, se mai precizeaza in actul normativ.

Dupa ce verifica la Trezorie daca solicitantul a platit intr-adevar accizele, Fiscul ii elibereaza acestuia certificatul in maxim 3 zile de la data depunerii cererii. Documentul este eliberat in doua exemplare, unul pentru contribuabil, iar celalalt pentru a fi anexat la dosarul sau fiscal.

Certificatul este necesar si pentru inmatricularea iahturilor si a navelor de agrement

Regulile privind inmatricularea numai pe baza certificatului de achitare a accizelor se aplica si in cazul iahturilor si al altor nave si ambarcatiuni cu sau fara motor pentru agrement, achizitionate din spatiul comunitar.

Si aceste bunuri au fost incluse in categoria celor accizabile incepand din 1 septembrie, legislatia fiscala stabilind ca accizeaza numai iahturile si navele care au lungimea egala sau mai mare de 8 metri (acciza fiind de 500 euro/metru liniar) si navele cu motor peste 100 de cai-putere (acciza fiind 10 euro/CP) pentru navele cu motor peste 100 CP.

Contribuabilii care vor sa le inregistreze in Romania trebuie sa prezinte si ei certificatul de achitare a accizelor, pe care il obtin exact in aceleasi conditii ca cei care vor sa inmatriculeze autoturismele cu motoare mari.

Sursa: http://www.avocatnet.ro
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...